۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵

محمودیان خبر داد:

روی آوری ۷۵ درصد از مبتلایان به دیابت و ام اس به یکی از روش های طب مکمل در اصفهان

روی آوری ۷۵ درصد از مبتلایان به دیابت و ام اس به یکی از روش های طب مکمل در اصفهان

اصفهان- خبرگزاری مهر: دبیر علمی همایش کشوری پیشگیری و درمان بیماران با طب مکمل در اصفهان گفت: ۷۵ درصد از مبتلایان به دیابت و ام اس در اصفهان از یکی از روش های طب مکمل برای درمان خود استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد محمودیان ظهر امروز در آئین افتتاح همایش کشوری پیشگیری و درمان بیماران با طب مکمل در اصفهان اظهار داشت: نخستین سال برگزاری این همایش به سال ۸۷ بر می گردد که از آن سال تاکنون شاهد گسترش روش های مکمل به ویژه طب سنتی ایران در جامعه و بین پزشکان و مراقبان بودیم.

وی بیان داشت: به عنوان مثال ۷۵ درصد بیماران مبتلا به دیابت و ام اس در سال گذشته حداقل از یکی از این روش های طب مکمل استفاده کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج طب سنتی، بار سنگینی را بر دوش جامعه پزشکی و مسئولین می گذارد که مهمترین آن تقویت بار علمی، نظارت جدی، منطقی و آگاهی کافی جهت راهنمایی بیماران است.

محمودیان رویکرد این همایش را بیشتر معطوف به پیشگیری از بیماری ها عنوان کرد و ادامه داد: در دومین همایش طب مکمل ابعاد مراقبت معنوی و الهام گرفته از دین اسلام در محورها، مد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: جامعه امروزی در شرف تغییر فرهنگ و کسب دانش استفاده از این روش ها و پاک شدن از باورهای خرافی نادرست است و امیدوارم که با ادغام این روش‌ها، الهام از طبیعت و تحقیقات خلاقانه بتوانیم پیشرفت های شگرفی حتی در درمان بیماری های شدید داشته باشیم.

دبیر علمی همایش کشوری پیشگیری و درمان بیماران با طب مکمل در اصفهان اعلام کرد: در این همایش، ۳۰۰ پوستر و ۴۵ سخنرانی در موضوعات مختلف طب مکمل مانند طب سنتی کشورهای مختلف، گیاهان دارویی، اعمال یداوی، رایحه درمانی، درمان و مراقبت های معنوی و دینی، درمان های ذهنی و حرکتی ارائه خواهد شد.

وی گفت: در این همایش نگاه انحصاری نیست و حضور افراد از رشته های مختلف درمانی، نشانه صفای درونی درمان گران طب مکمل و صرفا اندیشه خدمت در آنان است که امید داریم همدلی بین صاحبان این اندیشه ها و خادمین به جامعه ثمراتی نیکو در حوزه سلامت در پی داشته باشد.

کد خبر 2424708

برچسب‌ها